Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van klaas en sippie - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van klaas en sippie - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: klaasensippie

Blijf op de hoogte en volg klaas en sippie

07 November 2014 | Thailand, Bangkok

Plan A was om de fietsdozen te stallen bij hotel Atlanta in Bangkok. Keurig van te voren per mail afgestemd met het door de volkskrant aangeprezen jaren 50 hotel. Daar ging al meteen iets 'mis' en plan B zal in werking moeten treden. De fietsdozen zijn onbruikbaar geworden doordat iemand ze in de regen heeft gezet. In januari moeten we dus op zoek naar vervanging. In het hotel was het goed vertoeven en het was inderdaad na de opening in 1952 niet meer aangepast. Behalve dan de concessie aan het installeren van WiFi. Maar dan weer slechts met erg beperkte capaciteit.

We hebben Bangkok vooral lopend verkend met zo nu en dan een tuktuk. En zoals zo vaak in het begin ben je te goed van vertrouwen de 1e tuktuk moest eerst nog tanken, zo dachten wij begrepen te hebben. Maar dat bleek toch anders. We werden naar een tailor gebracht en als wij daar 5 minuten zouden zijn dan kreeg hij 5 liter benzine. De tailor probeerde alles om Klaas een pak te verkopen wat het happy buddha figuur zou camoufleren. De 5 minuten binnen hebben we keurig volgehouden zodat onze tuktuk driver uit de Isan zijn gratis benzine krijgt.

Door taxi gedoe hebben we nog wel een leuke boottocht op de ferry gemaakt om zo bij de beroemde Wat Arun te komen. Prachtige Khmer tempel die versierd is met allerlei scherven aardewerk wat indertijd door de Chinezen als belast in hun schepen werd vervoerd voor de stabiliteit. Mooi voorbeeld van hergebruik van afval en waarde toevoegen.

Vandaag onze eerste fietstocht door Bangkok naar het treinstation gemaakt en....overleefd. Wel erg blij met de keuze om niet de stad uit te fietsen. Het verkeer is chaos. We zijn nu in Ayutthaya, ondertussen een beetje gewend aan de vochtige warmte en het leven hier. Morgen gaan we echt op pad. Fietsen dus.

• 10 November 2014 - 11:27

Paul Monninkhof:

Dag Klaas en Sippie,

Zo te lezen is het 'avontuur' al begonnen :). Veel plezier met het fietsen.

Groetjes, Paul

• 10 November 2014 - 11:31

Katharina:

Hallo Klaas en Sippie,
    Ik ga jullie de komende maanden zéker volgen tijdens jullie reis. Veel (fiets)plezier! Liefs, Katharina

• 11 November 2014 - 10:27

Paul Pinkster:

De eerste foto's bekeken en verhaal gelezen, ziet er weer goed uit. goede reis en veel plezier.

• 12 November 2014 - 15:56

Pieter Hoekstra:

Ik ben benieuwd waar jullie nu fietsen. Ik kijk via Google Earth naar de route en vanuit mijn stoel vind ik het al geweldig laat staan als je daar echt fietst en dat doen jullie:) Klaas je mist weer een hoop leuke dingen op de werkvloer;-) Geniet ervan en wie weet verdwijnt hapy buddha figuur en blijft alleen happy buddha over:)

• 14 November 2014 - 12:09

Daniel En Margriet:

Hallo buren,

Prachtig dat jullie de wereld weer verkennen. Veel fietsplezier toegewenst.
    Oh ja met de poezen gaat het volgens ons prima,want we zien ze niet,wat inhoudt dat ze aan Heleen zijn gewend !!

Nou happy travels !!

Groet,
    Daniel en Margriet

• 15 November 2014 - 13:33

Yvonne De Vries:

Hoi Sippie, en Klaas natuurlijk,
    Ook in de yogagroep wordt er aan jullie gedacht hoor!
    Inmiddels zullen er al heel wat fietskilometers gemaakt zijn... Voor jullie in vochtige warmte, hier is het ondertussen wat miezerig herfst.
    Ik hoop dat jullie enorm aan het genieten zijn, dat banden heel blijven en billen niet al te pijnlijk worden.
    Zie uit naar nieuwe verslagen en foto's.
    Succes en plezier, maandag zullen we weer even collectief aan jullie denken op yoga.
    Groet,
    Yvonne.

• 15 November 2014 - 16:39

Henk En Lia:

Hallo Klaas en Sippie
    Hier een groet uit Delfzijl van Opa en Oma Bulten, deze zijn ff voor Boyd z'n verjaardag op visite.
    Waren nieuwsgierig hoe en waar jullie zijn.
    Dus hebben wij het reisverslag er ff bij gepakt.

Genieten jullie er nog steeds van, hoe is het weer ?
    Groeten Opa Bulten, oma Bulten, Boyd, Henk en Lia

• 10 Januari 2015 - 06:38

Sjoukje:

hoi sippie en klaas,

we zijn bijna klaar v oor de terugreis en hebben het goed gehad. nog even een tip voor fietsendozen: we hebben in hetverleden dozen gescoord bij pro-bike aan het lumpine park en deze keer hebben we dozen kunnen krijgen bij grashopper tours a 100 baht per stuk. in de buurt van khao san road aan de grote weg naar het democracy monument. zijn mtb dozen dus niet heel ruim....maar met een beetje schroefwerk en passen en meten kregen we het er weer in! geniet nog effe en succes met het inpakken alvast!

Tags: bangkok